środa, 23 października 2013

Chwalipięctwo

Po długim czasie wróciłam do malowania na szkle. Jest to sztuka, która mi bardzo odpowiada, bo jest prosta jak budowa cepa, a bardzo efektywna. Niewiele jest w internetach ciekawych przykładów malunków na szkle, bo dzielą się z grubsza na dwie kategorie: kiczowate aniołki, misie i tego typu pierdolniki albo wspaniałe arcydzieła, o osiągnięciu poziomu których mogę co najwyżej pomarzyć. Ale pocieszam się, że sztuka nie musi być zawsze jednakowa i każdy ma swój styl i sposoby wyrażania się w tejże. Tak więc przedstawiam małą galerię moich szklanych możliwości. Niektóre zdjęcia są fatalnej jakości, za co przepraszam, ale nie mam działającego aparatu, a ten w telefonie jest beznadziejny. -.-

Pewnie trochę liczę na cud, ale niektóre z tych dziełek są na sprzedaż, realizuję też zamówienia. Nie bójcie się pytać. ^^

1. Maki
Dla mamy, bo uwielbia maki. Obecnie wiszą w kuchni oprawione w ładną ramkę z ciemnego drewna i wyglądają w niej o wiele lepiej niż jako goła antyrama.

2. Calineczka
Ten fragment z filmu Dona Blutha spodobał mi się tak bardzo, że rąbnęłam screena i  machnęłam taki oto obrazek. Ktoś go nawet chciał kupić na Deviantarcie, ale koniec końców nic z tego nie wyszło i wisi mi nad biurkiem.

3. Jednorożec
Leniwy jednorożec, któremu nie chciało mi się robić tła i wygląda trochę biednie. Może zrobię coś lepszego z tym szkicem, bo - absolutnie się nie chwaląc - całkiem mi wyszedł.

4. Muppet :)
Obrazek dla siostry przedstawiający Kaję - naszego "cukier" spaniela. Nie wysiliłam się za bardzo, ale efekt jest nienajgorszy. ;P

5. Magiczny kałamarz
Inspirowany legendą o odwiecznej walce jednorożca z lwem o miano króla lasu. Jednorożcowi przypisałam chłodne barwy i księżyc, lwu - ciepłe i słońce. Najgorsze jest to, że gdzieś go zapodziałam i nie mogę znaleźć. :C

6. Waniliowa butelka
Na zamówienie dla cioci. Jak ją zrobiłam, to mi się podobała, ale teraz wydaje mi się trochę za mało pomalowana, za pusta. No nic.

7. Winogronowy dzbanek
Pękło mu ucho i stracił wartość użytkową, więc postanowiłam nadać mu wartość artystyczną.

8. Smocza piersiówka
Kiczowata do bólu zębów. Niestety, zakończyła już swój żywot.

9. Element of magic
Jeden z najnowszych obrazków, pierwszy po długiej przerwie od malowania i raczej średni. Za dużo w nim tła, a za mało Twilight, ale ładnie się błyszczy. Kompletnie nie czuję stylu rysunku kucyków z najnowszej, friendshipowej generacji, więc wzoruję się na o wiele mi bliższym stylu G2.

10. Celtycki konik
Bezwstydnie przyznam, że go kocham. <3 Oczywiście gówniany aparat przekłamuje trochę kolory, na żywo wygląda o niebo lepiej. Planuję zrobić całą serię koni na takich ornamentowych tłach. Chętni? :)

8 komentarzy:

  1. Powiem tak. W tym kałamarzu to ja się zakochałam <3
    Koń na tym ornamentowym tle też jest świetny, ale ten kałamarz, albo butelka *.*

    korano

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja jestem jakoś spaczona, czy to L koło jednorożca naprawdę powinno mi się z mangami kojarzyć...?
    ;____;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (Tak, kałamarz najlepszy. Ogólnie wszystko jest wspaniałe, jedynie ten pieseł średnio mi się podoba, ale reszta - wybite zęby przez opasy szczęki.)

      Usuń
  3. Sliczne! Ten drugi obrazek i jednorożec klasa!Waniliowa butelka piękna.


    Chomik





    OdpowiedzUsuń
  4. O boziu ale ładne! Calineczka porwała mnie za serce bo to jedna z moich ulubionych bajek, ale super mi się podoba też smocza piersiówka, kałamarz, dzbanek, i kucyk, a celtycki konik ma zabójcze tło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jednorożec jest przecudowny.

    Maryboo

    OdpowiedzUsuń
  6. Calineczka z ukochanym są cudni ;] Kałamarz też fajny i kucyk, i ostatni koń ;) Osobiście jestem artystycznym beztaleńciem, więc czegoś takiego bym nawet na papierze nie namalowała, a co dopiero na szkle ;)
    Pozdrawiam!
    An-Elene;

    OdpowiedzUsuń