czwartek, 15 maja 2014

11 odpowiedzi na 11 pytań

Czyli zabawa, w którą wkręciła mnie Moreni. ^^ Zabawa jest łańcuszkowa i powinnam wytypować 11 osób, które by odpowiedziały na pytania ode mnie, ale zamiast tego może niech po prostu odpowie każdy, kto tylko ma ochotę - w komentarzach, na swoim blogu, whatever. Moje pytania będą niżej, na razie podam odpowiedzi na pytania zadane przez Moreni.

1. Wchodzisz do księgarni i widzisz na półce ostatni egzemplarz książki, której pożądasz. Już podążasz z nim do kasy, kiedy w drzwiach stają wiedźmin Geralt, Lara Croft, Daenerys, Voldemort i Darth Vader. Wiesz, że wszyscy przyszli po książkę, którą właśnie trzymasz. Masz sekundy na podjęcie decyzji. Co robisz?
Kilka rzeczy. Raz: postanawiam, że książkę upoluję sobie na Allegro, bo i tak będzie o połowę tańsza. Dwa: rzucam książkę nowoprzybyłym na pożarcie i zaczynam kibicować Vaderowi (sorry, Daenerys, ale jak Geralt już wybije twoje smoki, to będziesz do niczego). Trzy: jak już Vader wygra, to zacznę go błagać o przyjęcie mnie na ucznia. ^^

2. Możesz posiąść jedną kompletnie bezużyteczną supermoc. Co by to było?
Możliwość spawnowania tabliczki czekolady w dowolnym smaku. :3 Choć z drugiej strony, aż tak bezużyteczne to by to nie było...

3. Którego z książkowych zwierzaków chciał/abyś mieć i dlaczego?
Jherega Loiosha z cyklu "Vlad Taltos". Ten smokopodobny jaszczur jest świetny, bystry i złośliwy. Fajnie byłoby pogadać z nim w myślach, np. idąc ulicą i komentując otoczenie.

4. Możesz zyskać jedną całkiem nową umiejętność, ale w zamian musisz poświęcić którąś ze starych. Jaką umiejętność byś wymienił/a i na co?
Wymieniłabym umiejętność jazdy na rowerze na umiejętność pływania. Tego pierwszego mogłabym się bez problemu nauczyć ponownie, a pływania i w ogóle wody głębszej niż do kolan się panicznie BOJĘ. A często śni mi się, że pływam i to takie przyjemne uczucie...

5. Podczas wycieczki w górach gubisz się w jaskini. Widzisz w korytarzu jakiś odległy blask i idziesz w jego stronę. Okazuje się, że to nieprzebrane skarby... Kiedy dotykasz złotych monet, spostrzegasz, że z irytacją przygląda Ci się właściciel skarbów - Smaug. Co robisz?
Śpiewam mu kołysankę, chyłkiem wycofując się z jaskini. :3

6. Wolał/abyś być elfem, krasnoludem, hobbitem czy orkiem?
Hobbitem to już jestem... tylko zamiłowania do fajek i piwa we mnie coś nie ma.


7. Możesz przenieść się do dowolnie wybranego fikcyjnego świata książki, filmu, czy gry. To będzie podróż w jedną stronę. Który świat wybierzesz i dlaczego?
Equestria! Pod warunkiem, że stanę się kucykiem. Bo tam trawa jest zieleńsza, o!

8. Jaką postać uważasz za słodką do obrzydliwości?
Draculaura z Monster High. Ale mimo to jakoś nie potrafię jej nie lubić. Jest zbyt... słodka. ^^

9. Jaka książka, która nigdy nie doczekała się kontynuacji powinna ją mieć?
Chyba żadna. Ostatnio stałam się wręcz wrogiem kontynuacji, bo jakoś tak zapanowała moda na to, by nie wydawać po prostu jednej książki, ale od razu całą SAGĘ. Najczęściej skutkuje to po prostu sztucznym przedłużaniem na siłę. Jestem raczej zwolennikiem tezy, że dobra historia powinna dać się opowiedzieć w jednym tomie.

10. A jaka ją ma i zdecydowanie nie powinna?
"Eragon". Matko, w życiu nie widziałam tak bezsensownego wodolejstwa.

11. Którą z nienakręconych ekranizacji książek chciał/abyś zobaczyć?
"Jeźdźców smoków z Pern", choć niekoniecznie wydarzenia z pierwszego tomu, bo główna bohaterka jest potwornie wkurzająca (jak większość żeńskich bohaterek u McCaffrey). Bardzo by mnie ucieszyła ekranizacja "Białego smoka". 

Teraz trudna część: muszę wymyślić jakieś swoje pytania. Hmmm...

1. Gdybyś miał ułożyć soundtrack do swojego życia, jaka piosenka byłaby na pierwszym miejscu?
2. Możesz zyskać jedną supermoc, ale tylko jeśli coś poświęcisz: głos, wzrok, którąś z kończyn itp. Co wybierasz?
3. Ceną za przejście do świata twoich marzeń jest zmiana płci. Zgadzasz się?
4. Twoje trzy ostatnie zapamiętane sny właśnie się stały prawdą. Nawet te najgłupsze. W jak bardzo czarnej rzyci jesteś?
5. Gdybyś mógł zmienić sobie imię, to na jakie?
6. Jaki tytuł miałaby książka o tobie?
7. Stajesz się główną postacią z ostatnio oglądanego przez ciebie filmu. Kim jesteś?
8. Jak wyżej, ale z ostatnio czytanej książki.
9. BUM! Apokalipsa zombie! Jaką broń wybierasz?
10. Dostajesz list z Hogwartu. Jak reagujesz?
11. Dżin z butelki po Tymbarku mówi, że spełni twoje jedno życzenie (wyjątek: nie można prosić o więcej życzeń). Jakie ono będzie?

Uff, z trudem wymęczyłam jedenaście.

Tak offtopicznie na zakończenie: wymyśliłam sobie OC do Monster High i cierpię, bo nie umiem jej narysować. W każdym razie, nazywa się Jackie Lope i jest córką jackalope'a. Ubolewam, że nie ma dla tej cudnej istotki jakiejś ładnej nazwy w języku polskim, choć niemiecki rasselbock i austriacki raurackl brzmią bardzo fajnie. Zawsze zostaje jeszcze arabski al-mi'raj, ale to już mało swojskie.

7 komentarzy:

  1. Geralt nie zabiłby smoków Danki, bo:
    1. Nie zabija smoków z zasady.
    2. Smoki są trzy, a Geralt bywa wprawdzie Mary Sue, ale bez przesady.
    3. Zająłby się chędożeniem Danki (więc w sumie Vader miałby tę dwójkę z głowy i zostałby mu tylko Voldzio i Lara do zabawy :P).

    1. Piosenka na piechotę :)
    2. Chrzań się supermocy. Chyba, że mogę poświęcić po najmniejszym palcu każdej stopy i w zamian byś jak Katara z Legendy Aanga. Łiii!!!
    3. Nigdy.
    4. No cóż, biorąc pod uwagę, że dałam się wkręcić w jakąś absurdalną aferę szpiegowską w zupełnie zwariowanym świecie, w którym nie obowiązuje logika - jestem na samym dnie czarnej dupy.
    5. Eee... Mój gust w kwestii imion jest zbyt niestabilny.
    6. "W poszukiwaniu straconego czasu" - i byłoby to bardzo dosłowne :P
    7. Carrie Bradshaw... Nie najlepiej :P
    8. Biorąc pod uwagę, że była to "Nasza klasa" Słobodzianka, to jestem trupem - niezależnie od tego, kogo uznamy za głównego bohatera. A jeśli liczy się ostatnia czytana z własnej woli, to jestem Tiffany Aching - yay!
    9. Cyjanek potasu - na własny użytek. Zombie są czymś, czego nie trawię nawet w fantasy szeroko pojętym, więc w rzeczywistości... Po prostu nie.
    10. Czaaad! Ale zaraz... Voldi też jest prawdziwy? O cholera...
    11. Chroń tych, których kocham. ZAWSZE.

    Te zające, czy króliczki, które zalinkowałaś... Nie wiedziałam, że jest taki wirus. Masakra. Ale pomysł na postać fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta nowa szata graficzna jest imponująca :)
    Mello

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Gdybyś miał ułożyć soundtrack do swojego życia, jaka piosenka byłaby na pierwszym miejscu?
    Awake and Alive Skillet
    2. Możesz zyskać jedną supermoc, ale tylko jeśli coś poświęcisz: głos, wzrok, którąś z kończyn itp. Co wybierasz?
    Transmutację jak w FMA w zamian za lewą rękę. Transmutuję sobie protezę ;)
    3. Ceną za przejście do świata twoich marzeń jest zmiana płci. Zgadzasz się?
    Nie wiem, zależy czy jest więcej kruczków
    4. Twoje trzy ostatnie zapamiętane sny właśnie się stały prawdą. Nawet te najgłupsze. W jak bardzo czarnej rzyci jesteś?
    Bardzo, bardzo, bardzo czarnej. Postapokaliptyczny Konstancin z szlejącą Lottie (Przekleństwo Millhaven), dookoła biegają smurfy i wszystko chce mnie zeżreć. Do tego w lodówce pomidorki GMO zakładają własne państwo... Nie ma mowy.
    5. Gdybyś mógł zmienić sobie imię, to na jakie?
    Łucja, ostatnio mam fazę na to imię. Albo Jagoda.
    6. Jaki tytuł miałaby książka o tobie?
    Pacpoint czyli dwa humany, dwa mat-fizy i biol-chem przejmują władzę nad światem.
    7. Stajesz się główną postacią z ostatnio oglądanego przez ciebie filmu. Kim jesteś?
    A serial się liczy? Jak tako to Arrow <3
    8. Jak wyżej, ale z ostatnio czytanej książki.
    Will Treaty, ewentualnie Madeline. Zależy kogo rozpatrujemy jako główną postać 12 tomu.
    9. BUM! Apokalipsa zombie! Jaką broń wybierasz?
    Miotacz ognia, ewentualnie Neutrino 2000 Holly Niedużej ;)
    10. Dostajesz list z Hogwartu. Jak reagujesz?
    Oby do Ravenclawu, oby do Ravenclawu...
    11. Dżin z butelki po Tymbarku mówi, że spełni twoje jedno życzenie (wyjątek: nie można prosić o więcej życzeń). Jakie ono będzie?
    Cztery pierścionki swobodnie przenoszące do świata moich marzeń bez zmiany płci ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowy szablon jest świetny, aż przyjemnie się patrzy,

    1. W tej chwili waham się pomiędzy "High Hopes" Pink Floydów, bo to kwintesencja wszechzajebistości, a "Noldor" Blind Guardian, bo to streszczenie wszechzajebistości Noldorów w siedmiu minutach. Ale chyba bardziej "High Hopes", bo lepiej przemawia do mnie muzycznie.
    2. To zależy. Jeżeli mogę wybrać co poświęcam i jaką supermoc wybieram to spoko, bo jak będę mogła się teleportować, to po co mi jakaś noga, ale gdyby to miałoby losowane, to podziękuję.
    3. No problem, i tak już jestem Najwyższym Królem Noldorów, to będzie tylko kosmetyczna poprawka.
    4. Przyznam, że niespecjalnie pamiętam większości moich snów. Ale uciekanie i wpadanie do wodorotlenku wapnia śniło mi się dość dawno, na pewno dawniej niż cztery sny temu, więc myślę, że nie będzie tak źle.
    5. Mój boru, jakiekolwiek, nie cierpię mojego imienia. Ale jak miałabym wybór, to pewnie Zofia albo Teresa.
    6. Silmarillion. :P Pod warunkiem, że opisaliby głównie to, co mam w głowie.
    7. A liczą się anime? Bo jak tak, to mam przerąbane, bo odświeżałam sobie Tytanię (tam co prawda nie ma jednej postaci głównej, ale bycie tam kimkolwiek to kaplica). A jak anime się nie liczą, to dobrze, bo ostatnio byłam na Hobbicie, a stamtąd wystarczy przeprawić się przez jedno morze, żeby skopać Manwemu tyłek. Bilbo na pewno byłby zachwycony.
    8. Powtarzałam Władcę Pierścieni, a więc sytuacja jak wyżej. ^.^
    9. Nie muszę wybierać - trzymam obok łóżka replikę Ringila, która nada się w sam raz do szlachtowania czegokolwiek.
    10. "Osiem lat za późno, wy debile!"
    11. Jestem złą, mściwą i znoldorzałą osobą, bo pierwsze, o czym pomyślałam, to "niech Manwemu wygnije wątroba".

    OdpowiedzUsuń
  5. Taak, prawda, nowy szablon jest prześliczny ;).

    1. Wolfmother "Woman".
    2. Nie ma takiej supermocy, za którą oddałabym chociaż włos... Aczkolwiek nie mam nic przeciwko, żeby otaczali mnie superohaterowie (albo supervillains ^^, if you know what i mean).
    3. W takim wypadku przeszłabym do takiego świata marzeń, który zakładałby moje bycie mężczyzną... Poza tym raczej lubię być nietypową kobietą wśród wielu facetów, więc wolałabym chyba zostać tu, gdzie jestem. Akurat dziś jest mi tu super dobrze (prawie jak w marzeniach, PRAWIE ;)).
    4. W najczarniejszej, ponieważ ze stresu śniły mi się ostatnio wszystkie te rzeczy, przed którymi się stresowałam i to w najgorszych wydaniach.
    5. Tatiana, ofc. Chociaż ostatnio polubiłam dźwięk mojego polskiego imienia w ustach obcokrajowców ;).
    6. "Witaj po ciemnej stronie mocy" ^^.
    7. Jeśli z serialu, to Sherlock (mwahahaha!), a jeśli z filmu to Martin Riggs (mwahahahaha x100!). Ależ pięęęęęknie! ^^
    8. Eee... Jordan Belfort. Cóż. Ale przynajmniej mam zajebistą żonę.
    9. Miotacz ognia always and forever.
    10. Czyli że mogę przejść do świata moich marzeń bez stawania się mężczyzną? Taaaaak! Slytherinie, nadchodzę!
    11. Bezpieczeństwo dla moich najbliższych (patetycznie, ale to zawsze).

    OdpowiedzUsuń
  6. 1. Last of the wilds
    2. Całkowita władza nad krwią za głos
    3. Nope
    4. W całkiem ciekawym towarzystwie
    5.Quelsec
    6."czarne światło"
    7.Badacz miejscowych legend i mitow
    8.To o tyle trudne ze malaziańska ksiega poległych jak gra o tron ma mnustwo równie ważnych bohaterow. Ake niech tam, Skrzypek-saper wojskowy
    9. włócznia
    10.Dre na strzepy i pale w kominku
    11.zmienic czas trwania doby do 72h
    Awatar

    OdpowiedzUsuń
  7. 1. "The Bard's Song" Blind Guardian, a z zupełnie innej beczki - "The Call", utwór końcowy z bodajże drugiej części "Narnii", bo kojarzy mi się z dzieciństwem, dokładniej okresem okołopodstawówkowym, i tymi czasami, kiedy jeszcze serio wierzyłam, że świat jest różowy i pluszowy, przyjaciele nigdy cię nie zostawią a marzenia się spełniają. I że wcale nie otaczają mnie kretyni.
    2. Jeśli mogę wybrać, co zamieniam na co - owszem, wchodzę w to. Głos i tak mam paskudny ^^
    3. Jasne! W Śródziemiu/Beleriandzie i tak lepiej być facetem...
    4. Pomyślmy... Z jednej strony właśnie topię się w Motławie, która jest bardzo, ale to bardzo brudna, z drugiej gonię po lesie jednorożca, a mnie z kolei goni banda ludożerców, z trzeciej prowadzę wojnę partyzancką z harcerzami w środku lasu. W sumie mogło być gorzej.
    5. Jeśli chodzi o imiona, to gust często mi się zmieniał, ale na dzień dzisiejszy: Teresa albo Irena.
    6. Obawiam się, że "Frajerstwo w stanie czystym" albo coś podobnego.
    7. Jeśli liczy się anime, to podobnie jak Niofo powyżej - kimś z Tytanii. Jeśli seriale, to kimś z Gry o tron - też przerąbane. Ale trzymając się tylko filmów, to prawdopodobnie Idą z "Wesela w Sorento".
    8. Głównym bohaterem "Sagi o zbóju Twardokęsku" Anny Brzezińskiej, zatem zapewne samym Twardokęskiem albo Szarką. Nie, ja się nie zgadzam. Czy Zarzyczka też była główną bohaterką? Wtedy byłabym blisko Wężymorda... ^^
    9. A mogę dostać czołg?
    10. Dlaczego dopiero teraz?! Nie dało się wcześniej, zanim przeszłam przez trzy lata liceum i tę głupią maturę?
    11. Ja egoistycznie proszę o jakiś magiczny wihajster, który umożliwiłby mi podróżowanie do światów z książek, które uwielbiam. Jakiś portal kieszonkowy czy coś...

    Findzio

    OdpowiedzUsuń